Utbytesstudent i Stockholm, vilket mobilabonnemang med bäst kundtjänst?

Vi som driver bloggen går på Stockholm universitet och har en hel del klasskompisar som är utbytesstudenter. De frågar ofta vilken mobiloperatör som är billigast och vem som har bäst kundtjänst. Anledningen till att de vill ha ett företag med bra kundtjänst är för att de ofta har många frågor om utlandssamtal och därför vill de ha bra kundtjänst som är trevliga och kan svara på frågor som för en svensk kan vara väldigt självklara.

Istället för att bara gå på ens magkänsla och vad ens kompisar har för mobiloperatör tänkte vi faktiskt undersöka frågan lite närmare. Vi gjorde en grundlig undersökning för fem mobiloperatörer Telia, Comviq , Tele2, Halebop och Telenor. Vi jämförde företagen på de två saker som var viktiga för våra klasskompisar. Faktorerna var pris och kundtjänst.

Undersökningen började med att jämföra kundtjänster. Vi gjorde lite research på internet och hittade till sidan www.kundtjanster.com, där man kan hitta telefonnummer, webbsidor för kundtjänsterna samt att man även kan betygsätta kundtjänster. Genom att jämföra de fem mobiloperatörerna kom vi fram till att Comviq kundtjänst och Telia kundtjänst hade bäst betyg bland de fem där Telia var vinnaren.  Telia hade även minst arga omdömen vilket kanske också kunde vara en indikator på fler nöjda kunder.

Vad det gällde pris så låg Halebop och Comviq bäst med sina fastpris abonnemang utan bindningstid. På comviq kunde man komma undan med 145 kr i månaden och för Halebop kunde man komma undan med 169 kr i månaden. De andra tre var betydligt dyrare.

Slutsatsen av vår undersökning måste bli att Comviq står som vinnaren. Det blev så att vi rekommenderade Comviq för våra klasskompisar och än så länge är de väldigt nöjda!

 

Tack för oss denna gången!